Zespół Szkół im. Unitów Podlaskich w Wohyniu - Uczniowska strona internetowa

Wrześniowa wycieczka

ARCHIWUM > 2018/2019

A my na szlaku…

W dniach 12-13 września odbyła się wycieczka w Góry Świętokrzyskie organizowana przez pana Ryszarda Kowalczyka oraz panią Agnieszkę Juszczyńską. Pierwszym punktem naszej wycieczki był park dinozaurów w Bałtowie. Oglądaliśmy imponujące figury dinozaurów. W prehistorycznym oceanarium cofnęliśmy się miliony  lat i podziwialiśmy okazy pływających dinozaurów. W kinie emocji 5D obejrzeliśmy film o życiu dinozaurów. Odwiedziliśmy safari bałtowskie i podziwialiśmy żyjące tam zwierzęta z całego świata z okien amerykańskiego schoolbusa. Ciekawą atrakcją Bałtowa okazał się  park miniatur najpiękniejszych zamków Polski, które zwiedzaliśmy z przewodnikiem. Modele zamków i pałaców wykonano w skali 1:25. Później bawiliśmy się w Dino-parku rozrywki oraz jeździliśmy na wielkim rollercosterze . Po udanej zabawie i dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do hotelu w Trzciance. Rano pojechaliśmy w góry. Pogoda była wspaniała. Przygodę zaczęliśmy w Nowej Słupi „Drogą Królewską”. Najpierw wspięliśmy się na Łysą Górę (594 m n.p.m.),  gdzie z wieży widokowej na Świętym Krzyżu obejrzeliśmy panoramę gór.  Kolejnym zdobytym szczytem była Łysica (612m), na którą wspinaliśmy się od strony Kakonina. Podczas wędrówki podziwialiśmy piękną Puszczę Jodłową oraz gołoborza. Trudy zdobywania gór uczciliśmy kolacją, składającej się tylko z regionalnych dań, w miejscowości Święta Katarzyna.  Dumni ze zdobycia szczytów, pełni podziwu dla pana Ryszarda, bezpiecznie wróciliśmy do domu. Do zobaczenia na następnym szlaku!